קופסת תכשיטים

קופסת תכשיטים

קופסת תכשיטים כמו באגדות וכמו של פעם. תיבה מנגנת עם בלרינות הסובבות בה סחור סחור. מאחור מפתח שכאשר מסובבים אותו הבלרינה והרקדנים רוקדים לאין קץ לקול צלילים של מוסיקה קלאסית ובתוכחה שרשרת חרוזים ילדותית וצמיד שנקנה בשקל. קופסה מוצפנת בארון הבגדים של אמא, עשויה מעץ ומרופדת בקטיפה אדומה, בתוכחה התכשיטים של אמא וכן גם החפתים מחולצת החתונה של אבא ושעון ישן של סבא וסבתא. כולנו זוכרים את הצליל המגינה של קופסת התכשיטים של ילדותינו ואת ריח העץ מקופסת התכשיטים בארון של אמא ובעיקר את החלום לענוד את התכשיטים האלה ולעצב לעצמנו כתר לראש או שרשת מחרוזים צבעוניים ועגילים מאבנים טובות. אז גם לילדינו יש חלומות שכאלה ואותם ניתן להגישם בחוג תכשיטנות וצורפות.

 

חוג תכשיטנות מפתח את הטעם האיכותי של הילדים. את היכולת לעצב לעצמם אביזר קישוטי בהתאם לחומרי הגלם שיש ברשותם ולהביא לידי ביטוי את הייחודיות שלהם בעיצוב ובאופנה. טעם טוב ואיכותי זה דבר נרכש, אופנה זה דבר בר חלוף. חוג תכשיטנות מקנה לילדים את הכלים להבדיל בין אופנתי לקלאסי. לאזן בין השניים ולהיות יצירתי וייחודי בהתאם לתקציב ולחומרי הגלם העומדים לרשותם. בחוג תכשיטנות כל ילד וילדה, יכולים להרכיב לעצמם את אוסף התכשיטים הראשון שימלא את קופסת התכשיטים שלהם.

 

בחוג ילמדו הילדים עיצובים שונים, שילובי חומרים ושיטות עבודה יעילות. יכירו את סוגי המתכות, ילמדו להבדיל בין אבני החן. יכירו את החרוזים והסוגרים למיניהם ואת כלי עבודת הצורף. הילדים יפגשו את  שולחן הצורפות וריח המתכות, יחושו את מגע החומרים השונים וכלי העבודה וילמדו את כללי הבטיחות בסדנא. גיל הילדים בחוג יקבע את סוג עיצוב התכשיט וחומרי הגלם. הצעירים בני 6-11 שנים, יעסקו בעיקר באריגת ושזירת חרוזים. ילמדו לעבוד בטכניקת שונות: הצלבות בשילוב חוטי דיג וחוטי מתכת וסגירת תכשיט. הם ילמדו להשתמש בכלים ובחומרים כמו: סוגרים, מסתרי קשר, חרוזי מעיכה, פלאייר, קטאר ועוד. הילדים יעצבו ויכינו  שרשראות, עגילם וסיכות, שבהחלט יתאמו לקופסת התכשיטים שלהם או כמתנה לקופסת התכשיטים של אמא.  

 

אם בדרך כלל נראה בקבוצת הילדים הצעירים, בחוגי התכשיטנות לרוב בנות, לא כך הדבר בחוגי התכשיטנות לילדים בוגרים יותר החל מגילאים 11 ו-12, בגיל זה הילדים מתחילים כבר ללמוד את יסודות מלאכת הצורפות וכאן נראה גם בנים המגיעים לחוג. צורפות היא לא רק אומנות כי אם גם אמנות ותלמיד יתחיל בלמידה ותרגול של מיומנויות בסיסיות כמו: פצור, ניסור, סימון, קדיחה, שיחול ורידוד מתכות, שיטות הלחמה מגוונת והכנת הלחם על כל סוגיו כסף וזהב וילמד לשבץ אבנים בתכשיט. גם כאן יכינו הילדים תכשיטים לקופסת התכשיטים שלהם. הטכניקות השונות, העבודה עם כלי חדים, עלות החומרים, הבלאי והתהליך מהעיצוב ועד לתכשיט המוגמר יקנו לילדים שיפור ניכר במוטוריקה העדינה, ביכולת הריכוז והקשב. בגיבוש טעם אישי וייחודי. לחלק מהם החוג יהיה להנאה ולתחביב בהמשך לאחרים פתח לרכישת מקצוע בעתיד.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: